טרנדים בתכשיטים – לקנות או לא לקנות?

מכירה את המשפטים האלה?

 

‘הכירי את הטרנד החדש!’

‘הטרנד שכבש את אירופה – עכשיו בארץ!’

 

ברור, מי לא. היום כל פרסומת שניה מציעה את הטרנד האחרון בתחום כזה או אחר – לייף סטייל, אופנה, בריאות.

 

בתחום האופנה אנחנו רגילות לראות טרנדים מתחלפים כל עונה, ובד”כ מספר טרנדים בו זמנית. לפני כמה שנים אני זוכרת שמלות גלביה וסגנונות אתניים דומים היו שיא האופנה. לפני כן שלט הטרנד הרומנטי באופנה הצנועה, ועדיין מחזיק מעמד.

זה העניין בטרנדים – לפעמים הם מופיעים כמו משום מקום, רעיון שצץ, התגלגל והתפרץ לתודעה הרחבה. אך לפעמים הם קמים באיטיות, מדשדשים, תופסים את מקומם חזק ומחזיקים מעמד גם שנים. לפעמים טרנדים גוועים ונשכחים למשך עשרות שנים, וחוזרים להיות פופולריים, כמו שאופנה בסגנון שנות ה-80, עשירה בצבעים ופרינטים קולניים, חזרה למחוזותינו לאחר 40 שנה.

 

 

לעומתם, יש את האופנות הקלאסיות, הסגנונות שתמיד יהיו באופנה ותמיד יחמיאו וידייקו את המראה. למשל, שמלה מחוייטת בצבע חלק בד”כ תהיה קיימת ותחשב אופנתית ומודרנית.

כמו בלבוש כך גם בתכשיטים; יש פריטים קלאסיים שתמיד ניתן ללבוש, ויש כאלה שהם טרנד חולף. בשנים האחרונות צצים טרנדים רבים: שרשראות גדולות מחרוזי סיליקון ועץ, עגילים ענקיים בעלי נוכחות וצמידים ושרשראות מחרוזי פלסטיק (כמו שהיינו עושות כשהיינו קטנות). לידם, תכשיטים בעיצוב נקי, עשויים מתכות אצילות כגון כסף וזהב, שזורים ומשובצים אבני חן, תמיד יהיו באופנה.

 

 

קשה לדעת איזה טרנד חדש ישרוד את העונה ואת ארנקן הביקורתי של הלקוחות. זו הסיבה שאני לא מאמינה ברכישת פריטים רק בגלל שהם ‘טרנדיים’.

אם יש לך כסף לקנות את כל שעולה על רוחך, בהחלט אין בעיה שתקני כל פריט כדי להיות אופנתית. אך אם את כמו רובנו, שחושבות מספר פעמים לפני שאנחנו מוציאות כמה מאות או אלפי שקלים  על פריט האופנה הבא שלך, אני מציעה לך לחשוב רגע:

האם אני קונה את הפריט רק בגלל שהוא אופנתי כרגע? רק בגלל שכולן לובשות אותו?

האם אמשיך לענוד אותו גם אם כולן יפסיקו והוא כבר לא יהיה באופנה?

כאשר מדובר בתכשיט איכותי ויקר, שיכול להיות שימושי במשך עשרות שנים אם לא יותר, שניתן להעביר אפילו לדורות הבאים, כדאי לחשוב כפליים.

 

 

בחנות של נ‎¬ֹפך תוכלי למצוא מגוון רחב של תכשיטים קלאסיים מחומרים איכותיים, עשויים בעבודת יד בהקפדה יתרה על האיכות, שישרתו אותך שנים רבות.

בין אם מדובר בקלאסי או טרנדי, אם מצאת פריט שאת אוהבת באמת ובתמים ואת חושבת שתמשיכי ללבוש לפחות מספר שנים, ולא ישכב לך בארון או במגירה אחרי חודשים, למה לא להתפנק?